We stellen vast dat veel van onze klanten na afwerking van hun muzikaal product moeite ondervinden met de volgende stap: promotie en beschikbaarheid voor het publiek.
(bv. het plaatsen op digitiale platform zoals Spotify en Apple Music, hun product bij radiozenders presenteren, enz.)
Er is niets verkeerd aan een release in eigen beheer, maar niet iedereen is vertrouwd met de werking van digitale platforms of kan beroep doen op een netwerk om het product te lanceren. Anderzijds komt een artiest verbonden aan een label 'geloofwaardiger' over.
De vraag werd ons door verschillende klanten gesteld en we hebben besloten hierop in te gaan.
We geloven dat de beste kansen op succes worden gecreeërd door planmatig te werken. Dit stappenplan is voor iedereen anders en wordt in samenspraak uitgewerkt en uitgevoerd.
Het omvat ondermeer:
Het aandeel van NLB-Rex in deze acties wordt per klant bekeken.
Overleg is het sleutelwoord.
Al moet daar meteen aan worden toegevoegd dat er nooit garanties zijn als er puur wordt gemikt op financiële inkomsten.
Het is algemeen geweten dat de verkoop van muziek niet floreert en het bijzonder moeilijk is om als artiest letterlijk slapend rijk te worden. Daar kan een label niets aan veranderen, noch in garanderen. We maken daar dan ook geen enkele belofte in.
Het voordeel van ons label moet vooral worden gezocht in ondersteuning van promotie, contacten leggen en het creëren van kansen door iets op poten te zetten wanneer het product klaar is.
Zonder promotie en een aanbod kan een verkoop (hoe groot of klein dan ook) sowieso niet in gang schieten. We zorgen er dus in eerste instantie voor dat het mogelijk wordt.
Hoe zit het dan met de verdeling van de opbrengst en royalties?
We zijn er voorstander van om hier geen algemene procedures en percentages aan te koppelen. We willen dit individueel bespreken en per klant bekijken. Open communicatie en goede afspraken.
We houden hierbij rekening met verschillende factoren, zoals:
We zien NLB-Rex als onderdeel van NOLOXBOX en daardoor meteen als extra optie/service voor onze klanten. Daarmee bedoelen we:
Artiesten die gemotiveerd aan de slag willen gaan! Een label kan de nodige inzet van een artiest niet vervangen, dus vragen we:
Artiesten die ernstig willen worden genomen, moeten zichzelf in de eerste plaats ernstig nemen door lid te zijn van SABAM.
Om succesvol met muziek aan de slag te kunnen gaan is dit in alle geval de eerste vereiste.
Ook op deze vraag kan moeilijk een eenduidig antwoord worden gegeven. Het hangt opnieuw af van een aantal factoren
Er kan dus pas een raming worden gemaakt na overleg.
NLB-Rex moet worden gezien als een schakel in de promotie van een afgewerkt product dat door de artiest werd bekostigd.
Wij doen geen financiële investeringen in het productieproces (opnames, mix, mastering), noch in het vervaardigen van fysieke exemplaren (persing).
Je kan onze algemene voorwaarden bij ons aanbod van diensten en verkoop hier consulteren.
We gaan ervan uit dat onze klanten hiervan op de hoogte zijn bij het ontvangen van de factuur.
BESCHERMING VAN JOUW PRIVACY
NOLOXBOX verwerkt contactgegevens van klanten enkel in de eigen boekhouding, klanten- of prospectenbeheer. Deze contactgegevens worden onder geen enkele omstandigheid doorgegeven naar andere partijen, tenzij in overleg en op uitdrukkelijke vraag van de klant gekaderd binnen de opdracht (bv. bij aanmaak van een gevraagde website) en/of met toestemming in functie van onderling afgesproken promotie (bv. naar organisatoren van evenementen).
Consulteer het volledige privacybeleid van Noloxbox .
Met vragen of klachten over gegevensverwerking kan je terecht bij de Gegevensbeschermingsautoriteit.
© 2022 NOLOXBOX - alle rechten voorbehouden